T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KONYA / SELÇUKLU - Şehit Teğmen Bayram Olgun İmam Hatip Ortaokulu

Haberler

Nis

Elim bir kaza sonucu kaybettiğimiz, okulumuz öğrencisi Emirhan SELÇOK'un mezarını sınıf arkadaşları ile ziyaret ettik. Öğrencimize Allah'tan rahmet yakınlarına başsağlığı dileriz.

Nis

ÇEDES projesi kapsamında, Ramazan ayında Kur'an-ı Kerim'i mukabele tarzında  tilavet etmek ve yapılan tilaveti takip etmek Hz.Resûlullahın (asm) ve Hz. Cebrâil'in (as) amelinden ; Allah Resûlunun (asm) sünnetindendir.

Bizlerde Ramazan ayının gelmesiyle birlikte bu ayın en güzel ibadetlerinden olan Kur'an Hatmini 6 Şubat 2023 Kahramanmaraş merkezli depremde ölenlerin ruhuna hediye etmek için yaptık.Rabbim kabul eylesin .

Bu etkinlikte öğrencilerimize yardımın sadece maddi olmadığını manevi yardimlarinda önemli olduğu vurgulandı.

Nis

"Bir mümin aç bir mümini doyurursa, Allah da o kimseyi cennet meyveleriyle doyuracaktır.Yine bir mümin susuz kalan bir mümine bir şeyler içirip susuzluğunu giderirse Allah kıyamette ona (misk ile mühürlenmiş lezzetli bir içecek olan) Rahik-ı Mahtum'dan içirecektir.Yine bir mümin elbiseye ihtiyacı olan bir mümini giydirirse Allah da ona cennetin yemyeşil elbiselerinden giydirecek tür." (Tirmizi,Kıyame,18)

Sizden birine ölüm gelip çatmadan evvel ve "Ey Rabbim! Bana az bir süre versen de ben yardımda bulunan ve böylece iyilerden olsam" demeden önce sizlere verdiğimiz rızıklardan dağıtın.(63/Münafikun Süresi,10. Ayet)

ÇEDES Projesi  Uygulama Usül Esaslarina uygun olarak öğrencilere yönelik değerler eğitimi faaliyetleri yapılmaktadır.Bu ayki değerimiz "Yardımseverlik" değeri olup bu değer kapsamında okulumuz öğrenci ve öğretmenlerin işbirliği  içerisinde 6 Şubat 2023 Kahramanmaraş Depremi sonrasında depremden etkilenen vataşdaşlarimiz  için nakdi yardım kampanyası başlatildi.Toplanan yardımlar Konya'da yurtlarda ikamet eden depremzedelere ulaştırılmıştır.

Proje sayesinde öğrencileimizde yardımseverlik değeri aşılanmış oldu.Projemizin devamına çeşitli çalismalarla devam edeceğiz.

Nis

İSLAM MEDENİYETİ KORİDORU

İslam Medeniyeti, bu dini kabul etmiş milletlerin, İslam’ın etkisi altında kalarak meydana getirdikleri medeniyetin ortak tanımıdır. Bu kavram, Müslümanlığı kabul etmiş milletlerin tarihinde ayrı ayrı incelenemeyeceği gibi başlı başına tek bir medeniyet olarak da incelenemez. Çünkü bir İslam dini vardır, fakat bağımsız bir İslam medeniyeti yoktur. Bu da İslamlığın bir milletin dini olmaması, bütün insanlığa göğüs açan bir din olmasındandır. İslam medeniyeti, içinde bulunan topluluklara ve devlet düzenine yeni kurallar getirerek, her sanat ve yönetim şekli, bu medeniyetin içinde genelleşmiş ve toplu olarak İslam medeniyetini ifade eder olmuştur. İslam medeniyeti, bilim alanında da, Türk, Arap ve Acem bilim adamlarının aracılığı ile büyük gelişmeler kazanmış, Ortaçağ boyunca Avrupa ve Asya ülkelerinde iz bırakan bilim adamlarının yetişmesine yol açmıştır. Bu güne kadar ve daha önceleri, İslam medeniyetini üzerine birçok çalışmalar yapılmıştır.

           “Dünyayı isteyen ilme sarılsın, ahireti isteyen ilme sarılsın, hem dünyayı hem de ahireti isteyen yine ilme sarılsın'' (Hadis-i şerif)

           “İlim öğrenmek kadın-erkek her Müslümana farzdır.” (Hadis-i şerif)

           İlk emri “Oku” olan, surelerinden birinin adı “Kalem” olan ve ilme, araştırmaya, düşünmeye teşvik eden pek çok âyeti barındıran bir kutsal kitaba ve aynı şekilde İslam ülkelerini “kocaman bir okula” dönüştüren bir peygambere sahip olan İslam Dini, 800 yıl kesintisiz süren İslam Medeniyetinin temelini oluşturmaktadır. Avrupa ve Batı tarihi için geçerli olan “Ortaçağ” ve “Ortaçağ karanlığı” ifadesi, İslam Medeniyeti için geçerli değildir. Çünkü o dönemde İslam Medeniyeti şimdiki pek çok buluş ve icada kaynaklık eden, medeniyet ve bilimlerin her yönden rağbet gördüğü “Altın çağı”nı yaşıyordu.

       “Müslümanlar, ilimler tarihindeki muazzam yerlerini bilmedikleri için veya yanlış bildikleri için; Avrupalılar karşısında büyük bir aşağılık duygusu içindeler. Benim asıl amacım onlara atalarının ilimler tarihindeki muazzam yerlerini göstermek ve öğretmektir…” (Prof. Dr. Fuat SEZGİN)

           Biz de İslam Medeniyeti’ne hak ettiği değerin verilebilmesi ve öğrencilerimizin kadim değerlerimizi hakkıyla öğrenmeleri için okulumuzda çeşitli etkinlikler yaptık. Önceki yıllarda hazırladığımız İslam Medeniyet  koridorumuzu bu yıl biraz daha renklendirip öğrencilerimizin dikkatini daha fazla çekmeye çalıştık. Bu kapsamda Müslüman bilim insanlarının portrelerinin ve çalışmaları ile ilgili özet bilgilerinin de olduğu tablolar asılarak “İslam Medeniyet Koridoru” muzu canlı tutmaya çalıştık. Yine koridorumuzda yer alan Mevlana Celaleddin Rumi tasviri  de bu çalışmamızı destekler bir özelliğe sahiptir. Aynı şekilde sınıflarımızda Müslüman bilim insanları ve onların çalışmaları ile ilgili videolar izlettik. Bu esnada öğrencilerin soru ve yorumları ile katkıda bulunmaları sağlandı. İslam Medeniyetinin dünyada gerçek yerini almasında büyük emeği olan Prof. Dr. Fuat Sezgin’in hayatı, düşünceleri, eserleri, kurduğu kütüphane ve müzeleri tanıtıcı videolar izletildi.

Mrt

FİDANDAN AĞACA

Ormanlar bizim oksijen kaynağımız, gelecek nesillere bırakacağımız en önemli  milli değerlerimizdir.

Doğaya verilebilecek en güzel hediye ağaç dikmektir. Bir fidanı toprakla buluşturmak, büyüyüp yeşermesini sağlamak kendimiz ve çocuklarımızın geleceği için atabileceğimiz en önemli adımlardan biridir.

İnancımız gereği ağaç dikmeye önem vermemiz gerekiyor.

Dünyada bir dikili ağacım yok dememek adına, öğrencilerimize de ağaç sevgisi, ağaç dikme sevgisini aşılama adına okulumuzda ağaç dikme etkinliği gerçekleştirdik. Etkinliği tüm öğretmenlerimiz ve öğrencilerimizle birlikte Selçuklu Belediyesinden edindiğimiz fidanlari okul bahçemize dikerek başlattık, daha önce dikilmiş fidanlarımızın da bakımını yaparak devamını sağladık.

Bu projenin amacı çocuklarımıza ağaç ve orman sevgisini aşılamak. Çevre duyarlılığı konusunda farkındalık oluşturmaktır.Ayrıca okulumuz bahçesindeki tüm boş alanları ağaçlandırmaktır.

Mrt

SPORDA FAİR -PLAY SPORCU AHLAKI ANLAYIŞI

Fair play sporda centilmenlik anlamı taşır . Dürüst oyun ve dürüst davranış anlamlarını vurgulamak için kullanılır. Doğrudan yana olma davranışını gerektirir . Spor ahlakı kendisine, rakibine , hakemlere , izleyicilere , kamuoyuna saygıya dayanan bir hayat görüşüdür. Sporun kalitesini sporun kendi kurallarını ve bu kuralları da toplumun değer yargılarını oluşturur. . Bu konuda sorumluluk sahibi olması gerekenlerin başında sporcular , antrenörler , hakemler , taraftarlar, medya , öğretmenler ve aileler gelmektedir. Sporcunun eşit koşul ve şartlarda etik kurallarda ve yarışma kurallarına göre yarışmasını sağlayarak sporcu ahlakı ve fair-play anlayışı sağlanmaktadır .

 

Bu doğrultuda  okulumuz Beden Eğitimi öğretmenleri Emin Selman Öcal ve Büşra Tırpan , bilek güreşi antrenörlerimiz ve ulusal hakemlerimiz ve il hakemlerimizden fair-play ve sporcu ahlakı hakkında ayrıntılı bilgi edinmişlerdir. Öğretmenlerimiz ve hakemlerimiz arasında geçen söyleşide , hakemlerimiz uyulması gereken kuralları uygulamalı olarak göstermişlerdir.

Mrt

Meslek seçimi, bireye hayatını idame ettirebilme imkanı verdiği kadar mutlu bir yaşam sürdürebilmek konusunda da belirleyici bir rol oynamaktadır. Dolayısıyla bu hususta erken yaştan itibaren gözlem yapabilme fırsatı bulan gençler, uygun bir plan doğrultusunda ilerleme olanağı da bulabilmektedirler.

Bu doğrultuda Canan OLKUN ve Murat TURGUT tarafından    ilköğretim sürecinin son aşaması olan 8. sınıf öğrencilerine yönelik hazırlanmış olan, farklı misyon ve vizyona sahip liselerin tanıtımı yapılarak, kimliğini ve yeteneklerini keşfetme aşamasındaki gençlerin geleceğe yönelik planlama sürecine katkı sağlamak amaçlanmıştır. 

Anadolu, Fen, Sosyal Bilimler, Sanat, Spor ve meslek liselerine ait tanıtım videolarından meydana gelen sunumun çerçevesi, kurumların öğrenciye kazandırmayı planladığı mesleki eğitim ve akademik başarı ile birlikte sanatsal faaliyetler ve spor aktivitelerini de kapsamaktadır. 

Tüm bu bilgiler neticesinde öğrenciler liselerin eğitim nitelikleri, seçebilecekleri alanlar, kariyer olanakları ve yeteneklerine uygun branşlar konusunda bilgi sahibi olabilmişlerdir.

Mrt

Bilginin, öğrenmenin, okumanın kaynağı kitaptır. Dinimizde de okumaya, yazmaya, eğitim ve öğretime büyük önem verilmiştir.Bu büyüklüğe, başta Hz. Peygamberin hayatı olmak üzere, bütün İslam Tarihi şahittir. Bu şahadetlerden bazıları şunlardır: Kur'an-ı Kerimin ilk ayetinin ve ilk emrinin "Oku" olmasıdır. "Oku" düsturundan yola çıkılarak gidilecek yolda; 8.sınıf öğrencilerimizin dikkat ve odaklanmalarını sağlamak, gelecek kaygılarının önüne geçebilmek, seçebilecekleri meslekler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak için, günlük kitap okuma çalışmalarının yürütülmesi gerekir. Bu faaliyet diliminde, okudukları kitaplarla ilgili fikirlerini anlatabilmeleri için ise: hayalini paylaş çalışması ve aynı zamanda meslekler hakkında bilgi sahibi olmaları noktasında slayt ve sunu çalışmaları gerçekleştirilmiştir.  Etkinlik süresince yürütülen faaliyetlerin planlanmasını; gelişim, değişim ve özgürce düşünebilmek için kitap okumanın önemini okulumuz Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni Ekrem SANDIKÇI dile getirirken, mesleklerin tanıtımı, kariyer planlaması gibi akademik konularla ile ilgili olarak da okulumuz Türkçe Öğretmeni İsmail DEMİRTAŞ tarafından 8.sınıf öğrencilerimize sunum yapılmıştır.

Okulumuzdaki bu tür çalışmalarla öğrencilerin okuma alışkanlığı kazanması, ilgi ve ihtiyaçlarının tespit edilmesi ve kişisel kariyer hedeflerini belirleyip bu doğrultuda çalışmalarını planlayabilmeleri için faaliyetlerin arttırılması noktasında nitelikli dönütler elde edilmiştir.

Bu faaliyetimizin planlanmasında ve yürütülmesinde görev alıp, özveriyle çalışan öğretmenlerimiz Ekrem SANDIKÇI ve İsmail DEMİRTAŞ'a teşekkür ediyoruz.

Mrt

HANGİ LİSEYİ SEÇMELİYİM?

 

   Sınavlar hayatımızın vazgeçilmez bir parçası halini aldı.Öğrenci ve veliler için en az üniversite sınavları kadar önemli olan diğer bir sınav da LGS(Liselere Giriş Sınavı).

8. sınıfı başarı ile bitiren öğrenciler ve aileleri en iyi ve en doğru liseyi tercih etmek istiyorlar.

    Lise tercihlerinde en önemli olan şey ise çocuğun kişiliğine,başarılı olduğu ve sevdiği alanlara göre yönlendirilmesi.Biz de bu bağlamdan yola çıkarak öğrencilerimize yardımcı olabilmek ,onları yönlendirebilmek ve liseleri daha yakından tanımalarını sağlamak amacıyla öğrencilerimizin seçebileceği lise türleri hakkında topladığımız bilgileri pano haline getirdik.Ayrıca 8.sınıf şubelerimizde lise türleri tanıtım sunularımızı paylaştık.

  Bu sayede öğrencilerimiz  "Lise türleri nelerdir?" , "Hangi lise, nasıl eğitim verir?" , "Liselerdeki seçilebilecek alanlar ve kariyer olanakları nelerdir?"  ve en nihayetinde "Ben hangi liseyi seçmeliyim?" sorularına daha kolay cevaplar bulabilecekler.          

Mrt

  Okulumuz öğrencileri bilek güreşi yıldızlar kız ve erkek müsabakalarında başarıdan başarıya koştu.

Öğrencimiz İsmail SAYAT

70 kg sol kol birinciliği

70 kg sağ kol ikinciliği

 

Öğrencimiz Şahin ZORLU

45 kg sol kol ikinciliği

 

Öğrencimiz Süleyman ATAY

55 kg sağ kol ikinciliği

 

Öğrencimiz Yiğitcan TÜRKOĞLU

45 kg sağ kol üçüncülüğü

 

Öğrencimiz Mustafa Hilmi ILDIRIM

45 kg sağ kol dördüncülüğü

 

Öğrencimiz İlayda GÜRLER

65 kg sağ kol ikinciliği

 

Öğrencimiz Gülsüm Merve KASAR

45 kg sağ kol üçüncülüğü

 

Öğrencimiz Fadimana TÜRKOĞLU

60 kg sağ kol dördüncülüğü elde etmiştir.

 

Öğrencilerimizi ve öğretmenlerimizi tebrik eder ve başarılarının devamını dileriz.

Mrt

   Okulumuz kız basketbol takımı, 3x3 yıldızlar müsabakasında turnuvayı üçüncü olarak tamamlamıştır. Öğrencilerimizi ve beden eğitimi ve spor öğretmenimiz Emin Selman ÖCAL'ı tebrik ederiz ve başarılarının devamını dileriz.

Mrt

   Konya'da yapılan BOCCE yıldızlar kız ve erkek müsabakalarında, okulumuz her iki kulvarda da 3. olmuştur. Başta başarılı olan öğrencilerimizi ve emeği geçen müdürümüz Hasan KAYIR'ı ve beden eğitimi ve spor öğretmenlerimiz Emin Selman ÖCAL ve Büşra TIRPAN'ı tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

Mrt

ÖĞRENCİLERİMİZİN MESLEKİ GELİŞİMİ

Şehit Teğmen Bayram Olgun imam Hatip Ortaokulu olarak öğrencilerimizin mesleki bilgi, beceri ve yetkinliklerinin geliştirilmesine yönelik yapılabilecek çalışmalar konusunda fikir alışverişinde bulunmak amacıyla bazı ziyaretlerde bulunduk. Okul Müdür yardımcımız Abdullah Pekkirişçi'nin organize ettiği görüşmelerde öğretmenlerimizden Mehmet GÜN ve Özcan AKTAŞ, Din Hizmetleri Uzmanı Sayın Osman AKSOY'u ziyaret ettiler. Yapılan ziyarette Osman AKSOY; Diyanet İşleri Başkanlığının kurumsal yapısı ve hizmetleri hakkında öğretmenlerimizle bilgi alışverişinde bulundu. Bundan sonraki süreçte öğrencilerimizin mesleki gelişimleri için birlikte hareket ederek uygulamalar yapılması kararlaştırıldı. Sayın Osman AKSOY Beye yardımları ve nazik ev sahipliği için teşekkür ederiz.

Mrt

                            

 

 

 

                                    ÖĞRETMEN OLMAK,  DOĞAN CÜCELOĞLU

 

    Bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum diyen dinimizin belirttiği kutsal görevi yapan öğretmenleriz. Şehit Teğmen Bayram Olgun İmam Hatip Ortaokulu olarak Doğan Cüceloğlu'nun Öğretmen olmak adlı kitabını okuyup istişare yaptık.

 

    Öğretmen olmak ile öğretmenlik yapmak arasındaki ince çizgiyi öğretmen arkadaşlarımızla beraber konuştuk.

    Okul Sosyal Bilgiler Öğretmeni Eylem Turan: Öğretmen olmak ayrı şey, öğretmenlik yapmak ayrı şeydir. Herkes öğretmen olabilir ama herkes öğretmenlik yapamaz diye görüşlerini belirtmiştir.

    Okul Müdür Yardımcımız Abdullah Pekkirişçi: Sınıfta öğretmenlik yapmalıyız. Sınıfta öğrencilerimize saygı ve sevgiyle yaklaşmalıyız. Öğrenci bir soruyu bilemediğinde ya da okula geç geldiğinde bunun sebebini iyi irdelemeliyiz. Çocuk okula keyfi mi geç gelmiş ya da bile bile mi ödevini yapmamış bunu bir öğretmen olarak değerlendirmeliyiz. Belki öğrencimiz bölünmüş bir ailenin çocuğu ya da ailesinden sevgi görmemiş bir çocuk olabilir. Biz ona sevgi kollarımızı açarak okulu sevdirmeliyiz diye görüşlerini belirtmiştir.

    Din Kültürü Öğretmenimiz Ayşe Tetik: Öğretmen donanımlı olarak derslerine girmelidir. Öğretmenliği 'Hiçbir şey olamıyorsan öğretmen ol' mantığıyla değil de, sınıfta öğrencilerine her açıdan faydalı olmak için yapmalıdır demiştir.

    Okul Müdürümüz Hasan Kayır: Öğretmen her açıdan okulda ve dışarıda öğrencilerine örnek olmalıdır. Öğretmen yerine göre bir rehber, yerine göre bir psikolog, yerine göre bir sosyolog, yerine göre de bir anne baba olmalıdır.

    Yirmi İki bölümden oluşan öğretmenliğin başucu kitabını biz okuduk çok beğendik sizin de okumanızı istiyoruz. Öğretmen olabilmek ve bunu devam ettirebilmek ümidiyle...

Mrt

 

SECCADEM BENİ ÖZLER Mİ?

 

          Özlemek sevginin en büyük kanıtıdır. Evrenin yaratılışının temelinde sevgi vardır. Allah sevmeseydi, istemeseydi yaratmazdı. İnsan için de en büyük sevgi, Allah sevgisidir. Secde, insanın en büyük aşkı olan Allah aşkının vuslata ermesidir. Sevgili Peygamberimiz (s.a.v)'in de buyurduğu gibi 'Kulun Rabbine en yakın olduğu an, namazda secde anıdır'. Ve günde 5 vakit, 40 rekatta 80 defa, her şeye gücü yeten, bir şeyin olmasını istediği zaman ona 'ol' demesi yeterli olan Kudret sahibi ile, Rabbimizle baş başa kalma şansı yakalamaktır.

          Namaz, Allah'ın kuluna en büyük hediyesidir. Rabbimizin gün içerisinde belli vakitlerde 'Haydi gel kulum' demesidir. İnsanın da, kendisini sevgi ile yaratan, var olmasını dileyen Rabbine 'Ey Rabbim, bak ben geldim, başka yere gitmedim sana geldim' deme fırsatı bulması yani yüce bir kavuşma anıdır. Bu buluşmaya giderken biz bütün dünyayı arkamızda bırakarak, büyük bir coşku, heyecan ve sevgiyle Rabbimize koştuğumuzda Rabbimiz de bizi hem maddi hem de manevi yüklerimizden, kirlerimizden arındırır. Namaz kişiye öyle bir bilinç kazandırır ki insan namaz haricinde de daha dikkatli davranır.

          İşte bu şekilde namazı gerçek anlamı ve şuuruyla eda eden bir insan Rabbini gerçek anlamda seviyor demektir ve sevdiğinin sevgisini kaybetmemek için O'nun istemediği davranışlardan uzak durmaya gayret eder. Rabbini seven, O'nun yarattıklarını da sever. Yunus Emre'nin ifadesiyle 'Yaradılanı sever, Yaradan'dan ötürü'. Bütün varlıklarda Rabbini görür ve onlara karşı hal ve hareketlerinde azami dikkat gösterir.

          Namazın bedenen, ruhen ve toplumsal olarak insana faydaları sayfalarca anlatılsa gene de bitmez. Biz de öğrencilerimize gerçek namaz bilincini kazandırarak birbirlerine karşı daha sevgi dolu ve saygı çerçevesinde davranma alışkanlığı kazandırabilmek amacıyla, 'Seccadem Beni Özler mi?' kitabının yazarı Sayın Mikail OKUMUŞ beyefendiyi okulumuza davet ettik. Mikail Bey, öğrencilerimizin de aktif katılımını sağladığı, oldukça verimli geçen bir söyleşi gerçekleştirdi.

          Sayın hocamız özellikle abdestin ve namazdaki hareketlerin insanın duygu dünyasındaki etkilerinden bahsetti. Abdest ve namazın insanda biriken ve gerginliğe dolayısıyla kavgalara neden olabilen statik elektriğin atılması ve insanın sakinleşmesine olan etkisini uygulamalı olarak ve bilimsel araştırmaların ışığında açıkladı. Kendi çocukluk hayatı ve öğrencilik hayatından da örnekler veren hocamız, ailenin önemi, öğretmenlere karşı sevgi ve saygı konusunda öğrencilerimize telkinde bulundu. 06 Şubat 2023 tarihinde Kahramanmaraş merkezli depremi Kahramanmaraş'ta yaşayan ve o esnadaki duygu ve düşüncelerini 'Ben Allah'a gerçekten ve tekrar iman ettim' diye özetleyen hocamızın anlattıkları öğrencilerimizi oldukça etkiledi. Bu vesile ile depremden etkilenen herkese ve tüm Türkiye'ye tekrar geçmiş olsun dileklerimizi iletiyoruz.

          Etkinliğimiz hocamızın ve tüm salonun En'am Suresi 162. âyetini (De ki: "Benim namazım, ibadetim, hayatım ve ölümüm, hepsi âlemlerin rabbi olan Allah içindir) coşkuyla söylemesi ile sona erdi.  Daha sonra Sayın Mikail Okumuş öğrencilerimizin kitaplarını imzalayarak onlara güzel bir anı bıraktı. Davetimize icabet ettiği ve güzel söyleşisi için Mikail Bey'e teşekkürlerimizi sunarız.