T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KONYA / SELÇUKLU - Şehit Teğmen Bayram Olgun İmam Hatip Ortaokulu

Haberler

Haz

Haz

Dinimiz İslam’in en temel kaynakları Kur’an -i Kerim ve Hadis-i şerifler gelir. İslam’ın en temel konusu iman, ibadet ve ahlaki ilkelerden oluşur. Paygamberimiz örnek yaşantısıyla İslâm’i en güzel şekilde temsil etmiş ve bize örnek olmuşlardır. Bu doğrultuda Peygamberimizin hadis i şeriflerinden öğrencilerimizin seviyesine uygun olarak çoğunlukla namaz ibadetiyle ilgili olmak üzere 40 hadis broşürü hazırladık. Hazırladığımız 40 hadisle ilgili olarak öğrencilerimizin seviyelerine uygun sorular hazırlayarak katılımın fazla olması nedeniyle yazılı olarak öğrencilerimiz arasında 40 Hadis bilgi yarışması düzenledik. Sınav sonucu en yüksek puanı alan ilk üç öğrencimize hediye verdik.

40 hadis etkinlikleri çerçevesinde okulumuzun görülebilir yerlerine öğrencilerimiz tarafından 40 Hadis panosu hazırlandı.

Haz

Tepekent ilkokulu ile birlikte 07.06.2023 Çarşamba günü Tepekent İlkokulunda depremzedeler yararına düzenleyeceğimiz kermese tüm öğretmenlerimizi, veli ve öğrencilerimizi davet ediyoruz.

May

Okulumuz Görsel Sanatlar öğretmeni Merve Kevser YÜKSEL'in ve öğrencilerinin bir yıl boyunca emek verdikleri eserler sene sonu sergisi olarak okulumuzda sunulmuştur. Tüm idareci, öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz sergiyi ziyaret ettiler. Başta Merve hocamıza ve emeği geçen diğer tüm öğrencilerimize teşekkürlerimizi sunarız.

May

Abdil MERT 02/06/2023 CUMA günü 13:30'da okulumuzu ziyarette bulunarak öğrencikerimizi kitaplarıyla buluşturacaktır.

May

Selçuklu Belediyesinin düzenlediği Çat Kapı Tiyatro Oyunu okulumuzda gerçekleştirildi ve öğrencilerimiz keyifle izledi. Emeği geçenlere teşekkürlerimizi sunuyoruz.

May

ŞEHİT ANNESİNE ANNELER GÜNÜ KUTLAMASI

ÇEDES projesi kapsamında köyümüzde 27 Şubat 2020 de şehit olan ve okulumuza ismi verilen Şehit Teğmen Bayram Olgun 'un annesine anneler günü kutlaması etkinliği yapıldı.Bu etkinlik ile birlikte şehidimizin annesini ziyaret ettik ve şehidimiz adına hediyesini götürerek bir nebze de olsa kendisini iyi hissetirdik.Rabbim şehadetini kabul etsin.Bu etkinlikle birlikte öğrencilerimizde sevgi ve vefa değerlerini işlemeye çalıştık.

May

Öğrencilerimizin duygu ve düşünce dünyasını geliştirmek; kitaplarla olan bağını her daim diri tutmak için oluşturduğumuz okuma köşemizi veli kabul ve görüşme etkinlikleri için de işlevsel bir hâle getirdik. 

Öğrencilerimizin bireysel ve mesleki gelişiminden, duygu dünyasından, her türlü soru ve sorunlarından haberdar olmak muradıyla; velilerimizle güçlü bir bağ oluşturmak ve okul-aile işbirliğini geliştirmek adına, veli kabul köşemizde günün her saatinde vekilerimizi kabul edip sorunlarını dinlemekteyiz. 

Gerek öğrencilerimizin gelişimleri gerekse sorunlarına dair velilerimizin dilek ve şikayetlerini dinlemek üzere kapımızın kendilerine her daim açık olduğunu ifade etmekten memnuniyet duyarız.


Öğrencisinin durumunu görüşmek ya da bilgi alış verişinde bulunmak isteyen her velimizi dilediği zaman kabul mekanımızda ağırlamak için broşürler hazırladık ve broşürleri velilerimizle paylaştık.

May

ÇEDES projesi kapsamında sağlik sorunları nedeniyle evde eğitim alan bir öğrencimizi ziyaret ettik.Merhamet ve yardimseverliğin öğrencilerimizde uyandiracağı manevi duyguların önemini vurgulamak için yaptığımız bu etkinlik ile evde eğitim alan öğrencimize bir mutluluk götürdük.Öğrencimizin gözlerindeki o sevinç ve önemsenme duygusu bizleri de mutlu etti.Yaptiğimiz bu etkinlikle Engelliler Haftası 'nın önemi de vurgulanmiştır.

Nis

Köyümüzde yapılacak Kan bağışı kampanyası için Çedes projesi kapsamında öğrencilerle kampanyaya katılım için çalışmalar başlatildi.siniflarda ve okul panosunda kan bağışı için gereken açıklamalar ve teşvikler sağlandı.Kan bağışı ile ilgili broşürler sınıf Veli gruplarında paylasilarak kampanyaya katılımın arttırılması sağlandı.Böylece hem öğrenciler hem veliler kan bağışının önemi hakkında Bilgi sahibi oldu.

Nis

Bakanlığımız tarafından her yaş ve seviyedeki kullanıcıların İngilizce öğrenme süreçlerini eğlenceli bir şekilde kolaylaştırmak için tasarlanan "Diyalekt" adlı İngilizce dijital eğitim platformunun lansman programı, Milli Eğitim Bakanımız Sayın Mahmut Özer’in katılımlarıyla gerçekleştirildi.Konuyla ilgili Bakanlığımız tarafından yapılan haberin linki aşağıdadır:https://www.meb.gov.tr/meb-her-yas-ve-seviye-icin-ingilizce-dijital-egitim-platformu-diyalekti-gelistirdi/haber/29700/tr Bakanlığımız tarafından geliştirilen İngilizce dijital eğitim platformu ile yabancı dil öğrenmek çok daha kolay. Her yaş ve seviye uygun şekilde tasarlanarak Milli Eğitim Bakanlığımız tarafından geliştirilen İngilizce dijital eğitim platformu "Diyalekt", kullanıcılarla buluştu.  
   

Nis

LGS'ye Ne Kadar Hazırız?

        Şehit Tegmen Bayram Olgun İho olarak 8. Sınıf öğrencilerimiz Seviye Tespit Sınavına girdiler. Sınavdan önce veliler okul tarafından bilgilendirildi. 2023 - LGS - Liselere Giriş Sınavına hazırlık amacı taşıyan 8. Sınıf İzleme ve Değerlendirme Uygulamasına okulumuz öğretmenleri gözcülük yaptı. Rehber Öğretmen Özge Altıntop kontrolünde öğrencilerimizin sınavlara akademik ve psikolojik açılardan hazır bulunuşluklarının belirlenmesi, gerekli önlem ve tedbirlerin alınması ve ihtiyaç halinde ek rehberlik faaliyetleri ile akademik destek sağlanması amacı gözeten sınav kurumumuzda başarı ile uygulanmıştır. Sınav sonrası yapılan deneme sınavı ile ilgili sınav analizi yapıldı. Sınav sonuçları öğrencilerle ve velilerle paylaşıldı ve öğrencilerin yetersiz kaldıkları konularda geri dönütler yapılarak konu tekrarları gerçekleştirildi. Eksik konular belirlendi ve öğretmenlerle irtibat kurularak eksiklerin giderilmesi istendi. Öğrencilerimize kurum içi, ilçe, il ve genel deneme sınavları belirlenen program çerçevesinde ve rehberlik çalışma planı dahilinde periyodik olarak uygulanmaktadır. 

Nis

KADİR GECESİNİN KADRİNİ BİLMEK

 

Kur’an bir dağa inerse, o dağ nur dağı olur.

Kur’an bir şehre inerse, o şehir Mekke olur.

Kur’an bir aya inerse, o ay on iki aya sultan olur.

Kuran bir geceye inerse, o gece bir ömre bedel Kadir Gecesi olur.

Kuran bir insana inerse, o insan Hz Muhammed (sav) olur.

Kadir gecesi, İslam güneşinin, Kuran meşalesinin dünyayı aydınlatmaya başladığı mübarek bir gecedir. Bu gece, kalbi Kur’an nuru ve peygamber müjdesi ile parlayan, alnı secde izleri ile nurlanan müminler için af ve mağfiret gecesidir..

Cenab-ı Hakk, en büyük mucizesi olan Kur’an-ı Kerim’i, Peygamber Efendimize mübarek Kadir gecesinde indirmiştir. Kur’ân-ı Kerîm’de başlı başına bir sûre olan Kadir gecesi hakkında  Yüce Rabbimiz  şöyle buyurmaktadır: “Biz onu (Kur’an’ı) Kadir Gecesi’nde indirdik. Kadir Gecesi’nin ne olduğunu sen bilir misin? Kadir Gecesi bin aydan daha hayırlıdır. Melekler ve Ruh (Cebrail) o gecede, Rablerinin izniyle her  iş için iner de iner. O gece, tan yerinin ağarmasına kadar bir esenliktir.”

Kadir gecesi demek, büyüklük ve şeref gecesi demektir. Bu gecede yapılan ibadetler, içinde Kadir gecesi bulunmayan bin aydan daha hayırlıdır.  Ebû Hüreyre (r.a)'ın rivâyet etmiş olduğu hadis-i şerifte Peygamber Efendimiz (s.a.s) şöyle buyurmuştur: "Kim Kadir gecesini, faziletine inanarak ve alacağı sevabı Allah'tan bekleyerek ibadet ve taatla geçirirse geçmiş günahları bağışlanır"[Buharı,Kadir,1)

Biz de Şehit Teğmen Bayram Olgun İmam Hatip Ortaokulu olarak okulumuzda elimizden geldiğince, dilimiz döndüğünce Kadir Gecesinin önemini anlatmaya ve bu mübarek gecenin gündüzünü ihya etmeye çalıştık.  Programımız okulumuz öğrencilerinden Şahin ZORLU’nun Kadir Suresini tilavetiyle başladı. Kadir Suresinin anlamı ve Kadir Gecesinin önemi ile ilgili videolar gösterildi. 5. ve 6. Sınıf öğrencilerimiz tarafından Ramazan Ayı  ve Kadir Gecesi ile ilgili oratoryolar sergilendi. Okul koromuzun ilahileri ile salonumuz farklı bir coşkuya sahne oldu. Namazlarında devamlılık gösteren öğrencilerimiz ödüllendirilerek namazlarında devamlılık konusunda teşvik edilmiştir. 3 ay önce elim bir kaza sonucu aramızdan ayrılan öğrencimiz Emirhan SELÇOK’un hatıralarından oluşan videodan sonra hem öğrencimiz hem de depremde hayatını kaybeden insanlarımız için Ramazan Ayı içerisinde öğrencilerimizle birlikte okunan 4 adet hatm-i şerifin duası, gene öğrencimizin sınıf arkadaşları tarafından yapıldı. Heyecanın, coşkunun ve duygusallığın iç içe olduğu bir programla bu özel günü yaşamaya çalıştık.

           Son olarak Peygamberimizin Kadir Gecesinde yaptığı dua ile programımızı bitirdik.

Allahümme inneke afüvvün kerîmün tühıbbül afve fa'fü annî’

(Allah'ım! Sen çok affedicisin, affetmeyi seversin. Beni de affet!)

Nis

RAMAZAN AYINDA RAMAZAN SANDIĞI UYGULAMASI HAYATA GEÇİRİLDİ


Kur’ân-ı Kerîm’de adı geçen ve değerine vurgu yapılan yegâne ay Ramazan ayıdır.


Manevi duyguların zirveye ulaştığı, aynı zamanda bir paylaşma ve dayanışma ayı olan Ramazan ayında, okulumuzda “Ramazan Sandığı” uygulaması hayata geçirildi. Sınif temsilcisi öğrencilerimiz tarafından toplanan yardımlar ihtiyaç sahiplerine ulaştırıldı. Yapılan bu tür uygulamaların öğrencilerimizde dayanışma ve paylaşma ruhunu tüm hayatları boyunca canlı tutmasına katkı sağlaması temennimizdir. Uygulamaya ilgi gösteren tüm öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Nis

 

Teknoloji, İnternet ve Sosyal Medya Bağlamında e-Bağımlılık Sorunu ve Çözüm Önerileri

Okul PDR servisi tarafından öğretmen ve idarecilerimizle dünyada ve ülkemizde artan internet ve sosyal medya kullanımı, sanal bağımlılık sorunları, eğitim hayatına etkili ve çözüm önerilerine yönelik toplantı gerçekleştirdik. Veriler ışığında teknoloji kullanımının geldiği boyutlar bilimsel olarak incelenirken, çözüme yönelik okulumuzda uyguladığımız Yeşilay – Türkiye Bağımlılıkla Mücadele Modülleri ve Aile Okulu Eğitimi hakkında bilgilendirme yapıldı.

Dijital 2023 raporları incelendiğinde Türkiye’nin 2023 yılında toplam nüfusa göre interneti benimseme bakımından yüzde 83,4 oranıyla dünyada 37. sırada bulunduğu, internet kullanımımızın ise günde ortalama 23 dakika azaldığı görüldü. Covid etkisinin azalmasıyla internet kullanıcılarının bu yıl gerçek dünyada daha fazla zaman geçirmeleri, internet kullanımını azaltmış olabileceği tartışıldı.

Türkiye’de nüfusun yüzde 83,4’ü internet kullanıcısı olması toplam nüfusun yüzde 95,4’ü mobil bağlantı sahibi ve yüzde 73,1’i aktif olarak sosyal medya kullanması öne çıkan bir başka veri. Kullanıcı başına aylık sosyal medya kullanımında ilk sırayı 21 saat 24 dakika ile Instagram alırken ikinci sırada ise 20 saat 54 dakika ile TikTok yer alıyor. Sıralama YouTube, WhatsApp ve Facebook şeklinde devam ediyor.

2023 yılı için internette geçirilen süreye bakıldığında Türkiye günde 7 saat 24 dakika ile 15. sırada yer alıyor…

Bağımlılıktan Korunmanın Reçetesi

ü  Yavaş yavaş ama kararlı olarak azaltın.

ü  Yerini doldurun, kullanımı azalttığınızda yeni faaliyetlere yönelin (Spor, hobi, vb.)

ü  Düşünün! Aile ve çevrede geçirilen zamanın, dijital dünyada geçirilen zamandan daha değerli olduğunu biliyorsunuz değil mi?

ü  Zararlarını, sizden aldıklarını düşünün.

ü  Gerekirse uzman yardımı alın.

Teknoloj bağımlılığı olan veya teknoloji bağımlılığı olduğundan şüphe duyan kişiler bu durumdan kurtulmak için bazı hayat tarzı değişiklikleri yapabilir. Bunlar arasında:

·        Teknoloji kullanımını tam zıt saatlere kaydırmak: Teknoloji kullanılan zamanları yeniden organize ederek tam zıt saatlere kaydırmak ve mekânı değiştirmek ilk adım olarak faydalı olabilir. Hafta içi düzenli olarak internet oyunu oynayan bir öğrencinin oyun saatlerini hafta sonuna kaydırması, uyanır uyanmaz internete giren birinin kahvaltısını yapana kadar beklemesini istemek bu öneriler arasında yer alabilir.

·        Dış durdurucular kullanmak: Zaman düzenlemesiyle beraber hedeflenen internet kullanımının bitişini hatırlatan alarm gibi bir uyarıcı veya yapılması zorunlu bir iş dış durdurucu olarak kullanılabilir.

·        Hatırlatıcı kartlar kullanmak: Teknolojinin bağımlı kullanımının neler kaybettirdiğini ya da bağımlı kullanım olmasa neler kazanacağını ifade eden bazı kartlar hazırlaması ve bunu cebinde taşıyarak zorlandığı zaman onları okuması istenebilir.

·        Kişisel defter oluşturmak: Teknoloji bağımlısı kişinin hep yapmak isteyip yapmaya vakit bulamadığını düşündüğü faaliyetleri teker teker yazıp sırayla yapmaya başlaması da uygulanabilecek bir yöntemdir.

·        Hedefler koymak: Teknolojiden uzak kalmayla alakalı düzenli olarak uyulacak hedefler koymak da kişiyi güçlendiren ve tedaviyi destekleyen yöntemlerden biridir.

·        Bağımlı olunan teknolojik cihazı ailece toplu kullanmak: Evde birden fazla sayıda olan televizyon, bilgisayar vb. bağımlılık konusu olan cihazları azaltıp tek bir cihazı, ortak kullanım alanında evin diğer üyeleriyle paylaşarak kullanmak da uygulanabilecek yöntemlerden biridir.

·        Spor yapmak: Spor yapmak vücutta biriken enerjiyi sağlıklı boşaltabilmek anlamında yapılabilecek en uygun faaliyetlerden biridir. Düzenli sporun hayata girmesi bağımlılığın tedavi sürecini kolaylaştıracaktır.

·        Yeni sosyal becerilerin kazanılması: Sosyal beceri eksikliği de teknoloji bağımlılığının sebebi ya da sonucu olarak ortaya çıkabilir. Bu noktada yeni sosyal becerilerin kazanılması teknoloji bağımlılığının tedavisinde oldukça faydalı olabilecek bir uygulamadır.